Rob Zombie - Virgin Witch

Äntligen helg!
Hösten har börjat smyga sig hit och det blir kallare och kallare för varje dag. Synd för det skulle vara skönt med lite sommarvärme minst 1 månad till. :)

Vår söta rara lilla Anna fyllde år 3/9 och idag ska vi fira henne! GRATTIS!! Ska bli kul att träffa lite folk igen. :) Och Imorgon fyller Kakans gubbe år också. Blir många födelsedagar denna månad.

Jag har nästan läst ut hela The Dresden files serien. Håller på med näst sista boken i serien. Den sista har jag inte, och den har inte kommit ut än heller. Så jag ska försöka testa mig på en star wars bok, Emil har lovat att jag kan få låna en. Fast nu när det är mörkare på morgnarna är det svårare att hålla sig vaken. Älskar att läsa och boken är jättebra, men börjar tappa läslusten igen. Det brukar komma och gå lite som det vill, har ändå läst ganska mycket i sommar. 42 böcker på 9 veckor är inte så dåligt. Så det gör inget att jag har läst ut alla böcker jag har. Kan alltid köpa nya när jag känner för det. :p

Fick en nostalgi tripp, köpte gamla barnfilmer häromdan. Beställde från cdon. Synd att de glömde en film, men har ändå något att roa mig med. Den otroliga vandringen 1 & 2 och landet för längesedan. Älskligns filmer när jag var liten. Ska bli kul att se om dem. :)

Kakan har börjat plugga och det går ganska bra för henne, undrar om man kanske kan fixa till extrarummet lite, så hon kan få en ordenlig plats att studera på. För sitter man i vardagsrummet kan tvn distrahera. Och då har man bara köket kvar, vilket visserligen fungerar utmärkt om man inte störs av att folk springer till kylskåpet ibland. :p

Jag har fått bokhyllor av min morbror Stig, som jag har kämpat med att få till, tyvärr så måste jag skruva fast ena i väggen för att den inte ska ramla, när man sätter fst dörrar på den. Men det är lättare sagt än gjort, då vi har betongväggar i vår lägenhet. Tog mig bara 1.5 år att sätta upp lite tavlor och solfjädern jag fick efter min syster. men det blev fint! Det är bara Laura som saknas. Jag har fått en fin bild på henne, men måste köpa ram och skriva ut bilden också. Ska försöka fixa det så fort som möjligt. Hon får inte vara utanför. :)

Nu ska jag äta lite brunch och klä på mig lite. :)
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0