Snart är det Jul! :)

Nu är det bara 11 dagar kvar till jul. Och jag måste erkänna att jag längtar tills det blir den 24:e, även fast det blir mer för mig att göra. Min familj kommer nämligen hem till mig, så det är upp till mig att städa, laga mat och fixa så att det finns sittplatser åt alla. Mamma har lovat mig att hjälpa mig maten, hon är ledig dagarna innan jul. Till skillnad från mig. Och jag har lyckats köpa alla julklappar. :) Beställt en del som tyvärr inte har kommit än. Hoppas att det kommer i veckan.

Idag har jag och Kakan bakat peppakakshus och knäck. Det blir mer och mer juligt för var dag som går, fast måste erkänna att det märks inte att det är Lucia idag. Har inte hört en enda lucialåt eller nått.  Lite tråkigt men jag överlever. :p Och Kakans julrim, blir bättre och bättre för var dag. :p
Snart är det dags att ta fram julgran och julkyrkan. Men det tar vi senare i veckan. Här skjuter man på allt till sista sekunden! :p
Julkorten jag och Kakan skrev har kommit fram, yeey! Och vi fick själva 3 st idag. Alla var till Kakan. Jag fick en räkning från bredbandsbolaget istället. Mindre skoj. Men men.

Nu ska jag slappa, medan Kakan kämpar för sin kola knäck liknande godis hon gör.:p

God Jul och gott Nytt år.

//Emma


Kommentarer
Postat av: Anna

God Jul :D

2010-12-14 @ 20:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0