Bruno Coulais -The Children's Choir of Nice

Det är skönt att vara ledig idag, varit jobbig att ha de långa passen 2 dagar i rad. Man blir lätt utmattad. Den här veckan stänger jag 4 av 5 dagar. Och så jobbar jag hela helgen. :(
Så tänkte passa på att uppdatera mitt bloggande lite, var ett tag sen sist, jag är ju inte precis den som skriver varje dag av oss har på thestoryofus.

I helgen så var jag på bio och såg Män som hatar kvinnor, jag brukar oftast inte gilla svenska filmer, men denna var faktiskt riktigt bra, Michael Nyqvist var väldigt duktig och Naomi Rapace var mycket färgstark i rollen som Lisbeth.

Monsters Vs Aliens har varit riktigt rolig att se också. En typisk modern tecknad film, men nästan mer vuxen humor än barns. Speciellt kul för mig som inte riktigt växt till mig än :p hehe

Men det film, som jag fastnade för som mest under veckan har varit, Coraline. Filmatiseringen av Neil Gaimans bok, väldigt underhållade och spännande. Och film musiken till den är helt hypnotiserande. :)
Måste köpa den när den kommer ut sen, så jag kan se den igen.  Det är en väldigt rolig film att kunna analysera. För jag tror nog att det finns ganska mycket symbolik i den. Önskar bara att jag läst boken, har velat göra det riktigt länge nu. Så får se till att skaffa den.
 
Hittade den på google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0