Tråkiga söndag!!

Tja!
Ja idag är det ju då söndag för er som inte lagt märke till det.. Lite tråkigt faktiskt, man måste gå upp och jobba i morgon och jag orkar inte. Är fortfarande inställd på semester. Men men vad ska man göra.
Idag så jobbar robin kväll så vi spelade lite LittleBigPlanet i morse. Så roligt tv spel alltså hahaa ni borde prova det. Emma vet hur roligt det är. Men banorna är sjukt svåra. Så man svär lite då och då för att man dör hela tiden.
Så jag är helt själv här hemma, JÄTTE tråkigt!! Har plockat ihop någrafilmer som jag ska se ikväll. Typ stolthet och fördom, djävulen bär prada, High school musical 3, Stardust. Ja som ni la märke till så är det bara tjejfilmer. Så jag ska ha en myskväll här hemma helt själv. Lite tråkigt men det kan väl vara skönt det med. 

I fredags var jag ledig så jag och robin åkte in till stan och shoppade lite. Hittade ett par jeans Wrangler, sjukt snygga. Lite vida i benen. Mormor fick sy in dom lite för de var lite väl långa bara :P hehe. Ibland önskar man att man var lång. Så allt liksom passar. Långa och smala ben och en rumpa som passar in. Så köpte jag de där tv-spelet som jag har blivit beroende av. Och sen typ inget mera. Ska försöka spara mina pengar. Så jag inte blir fattig.
 Och som det ser ut nu så vill Andreas min bror inte följa med på krogen. Jag tror han inte är den typen som går ut. Så vi får ta med han en annan gång när han är lit mer mognare....

Ska laga en ny rätt idag.
Gratinerad Halloumipasta
250g Penne pasta
1 rödlök
1 liten zucchini (jag tar bort den) istället har jag i bacon
1 Halloumi
1 ask körsbärstomater
2 vitlöksklyftor
1 bruk tomatsås ( pastasås) kan vara i någon god smak
1 påse färk spenat
1 påse riven mozzarella
olivolja
salt
peppar

1. Sätt ugnen på 225 grader. Kocka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Häll av och skölj med kallt vatten. Och lägg tillbaka i kastrullen.
2. Skala, halvera och skär löken tunnt. Skär zucchinin på längden och skär i 1/2 cm tjocka skivor. Skär halloumin i cm stora tärningar. Skär tomaterna i hälften.
3. Fräs zucchinin i ca 5 min. (baconen knapriga) ha olivolja om du ska ha zucchinin. Fräs löken lite lätt. Skala och pressa vitlöken. Smaksätt med sallt och peppar. Lägg det åt sidan Stek halloumin i lite olivolja tills den får en fin färg, ca 3 min.
4. Blanda tomatsåsen, stekta baconen, halloumin, vitlöken, tomaterna, spenaten och pastan. Smaka av med salt och peppar. Fördela pastan i en gratängform. Strö över med riven mozzarellaost. Gratinera i ugnen i ca 10 minuter.

KLART!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du måste åka och shoppa med mig någon dag, vill till sf-bokhandeln igen ;) Jag vet att jag inte läst ut alla böckerna, men det är så mysigt där ju :p

2009-08-16 @ 20:58:13
URL: http://thestoryofus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0